CONTINENTAL HOTELS: PROIECTUL „MAI MULT DECÂT PROFESIE, PASIUNE!”

Proiectul ”Mai mult decat profesie, PASIUNE!” a adus Continental Hotels printre finalistii premiilor de excelenta in Resurse Umane organizate de HR Club in 2018, fiind inclus in editia a IX-a a Manualului de Bune Practici in HR 

Proiectul vine după campania amplă desfășurată de Continental Hotels în 2016, ca urmare a împlinirii a 25 de ani de existență pe piața locală, campanie în care accentul a fost pus pe loialitatea și experiența angajaților. S-a resimțit nevoia unui program prin care  să fie promovați angajații tineri, dar și performanța specifică fiecărui departament și fiecărei meserii, care face diferența în domeniul ospitalității. O serie de concursuri profesionale și de soft skills au fost organizate pe toată perioada proiectului. Fiecare lună din aprilie până în decembrie 2017 a fost dedicată unei categorii profesionale: s-a reușit implicarea  a 450 de angajați, ceea ce înseamnă 74% din totalul angajaților Continental Hotels. Dintre aceștia, 300 au participat activ, 180 au fost nominalizați în competiții, iar 60 au câștigat premii in bani, cadouri, vouchere, module de pregătire profesională și cross-traininguri. Eficiența proiectului s-a remarcat și prin creșterea productivității muncii, a nivelului de angajament, iar veniturile companiei au fost peste cele preconizate, profitul a crescut.

Prezentarea proiectului

Obiective:

Creșterea nivelului de motivare și a angajamentului;
Reducerea fluctuației de personal;
Creșterea veniturilor și productivității muncii;
Aprecierea și recunoașterea profesionalismului, excelenței, performanțelor peste medie, dar mai ales a pasiunii pentru profesie.

Cultura organizațională, care pune accentul pe promovarea valorilor interne ale companiei, a adăugat o plus-valoare la competențele specifice, punând „pasiunea pentru profesie” pe primul plan. Angajații tineri și cei cu experiență au fost provocați în competițiile interne propuse de companie să își arate profesionalismul și spiritul de echipă, câștigul fiind al întregii organizații. Rezultatele financiare extraordinare (depășirea indicatorilor bugetați) au fost realizate prin efortul și implicarea angajaților motivați.

Fiecare lună din campaniei „Mai mult decat profesie, Pasiune!” a fost dedicată unui alt departament, astfel:

Aprilie (luna aniversară Continental Hotels) dedicată echipelor din F&B (banqueting, evenimente) cu accent pe echipă (bucătari/ ospătari), sub motto-ul „În spatele unui eveniment reușit stă o echipă de succes”;
Mai - luna dedicată personalului din servire (ospătari, barmani, recepționeri, vânzători), cu accent pe servicii de calitate, sub motto-ul  „Aptitudine, dar și atitudine”;
Iunie – luna dedicată personalului „front of the house” (roomservice, spa, curieri, recepționeri, personal mic dejun, personal bar de zi, bar de noapte, restaurant) cu accent pe Customer Care, sub motto-ul „Întâmpinăm oaspeții cu bună dispoziție în orice moment al zilei”;
Iulie - luna dedicată departamentelor „back of the house” (camere, spălătorie, tehnic, contabilitate), sub motto-ul „Experiența noastră se reflectă în calitatea de care se bucură oaspeții în fiecare zi”;
August - luna dedicată departamentelor Front office și rezervări, sub motto-ul „Concediul oaspeților? Misiunea noastră”;
Septembrie - luna dedicată departamentelor de Bucătărie și Cofetărie / Laborator, sub motto- ul „Suntem dirijorii experiențelor memorabile”;
Octombrie - luna dedicată vânzătorilor Tekaffe, bar de zi și bar de noapte, sub motto-ul „O cafea atent preparată este întotdeauna o idee bună”;
Noiembrie - luna dedicată departamentelor administrative, inclusiv cele din Sediul Central, sub motto-ul „Inovația stă în spatele celor mai bune servicii”.

Comunicarea proiectului s-a realizat prin:
Intranet – pagină special creată, care a purtat numele proiectului „Mai mult decât profesie, Pasiune!” (250 utilizatori);
Newsletter-ul „InfoStaff-CH” (200 utilizatori);
Grup de comunicare internă prin aplicația People office 365 (200 utilizatori);
Ședințe în hoteluri, ședințe și întâlniri la nivel de top management, evenimente cu angajații, traininguri, rețele sociale - Facebook - grup Chteam - 310 angajați activi.

Implicarea managementului și angajaților în proiect:
Obiectivul prioritar de peste 20 ani a Top Managementului Companiei în motivarea financiară și nonfinanciară a angajaților proprii a contribuit foarte mult la reușita proiectului.
Inițiativele de resurse umane propuse Board-ului Companiei, validate ulterior prin rezultatele concrete obținute (performanță și eficiență) au fost susținute întotdeauna prin suportul, comunicarea  si  implicarea  Top Managementului. În cazul de față, Conducerea Companiei s-a implicat încă din faza de inițiere, până  la propunerile concrete, votul și premierea individuală și de echipă.

Instrumente HR utilizate:
Comunicare internă (Intranet-Sharepoint, Grup intern pe Facebook, avizier local pentru angajați, traininguri și cross-traininguri, evenimente interne);
Sisteme de motivare financiară și non-financiară (premii în bani, proceduri de bonusare, cursuri de specialitate, recunoașterea meritelor, insigne, medalii, poze pe Intranet și Facebook, promovarea valorilor și pasiunii pentru profesie);
Evaluarea performanțelor individuale și a indicatorilor de performanță (KPIs) - identificarea competențelor- cheie;
Managementul talentelor - identificarea angajaților talentați în meseria pe care o practică prin concursuri lunare pentru fiecare categorie profesională în parte (la nivel de hotel). Tinerii cu potențial au fost premiați cu module de training dedicate meseriei lor, cross- traininguri și planuri de dezvoltare profesională.